کسب و کار

تامین مالی جمعی چیست؟ چگونه استارتاپ ها می توانند پول جمع کنند

تامین مالی جمعی چیست؟ چگونه استارتاپ ها می توانند پول جمع کنند

استارت‌آپ‌ها برای رشد به پول نقد نیاز دارند. اما سرمایه گذاران سهام شرکت شما را می گیرند و نرخ بهره وام برای شما هزینه خواهد داشت.

Crowdfunding: An angel pours money into a person's hand.

Crowdfunding یک راه جایگزین برای افزایش سرمایه به عنوان یک کارآفرین ارائه می‌دهد – در حالی که ایده کسب‌وکار خود را اعتبار می‌بخشد، سر و صدا ایجاد می‌کند و اولین پایگاه مشتری خود را ایجاد می‌کند.

آندره میراندا، موسس پلتفرم تامین مالی جمعی Wefunder، می‌گوید: «از طریق تأمین مالی جمعی، شما به عنوان یک شرکت خصوصی به بازار سرمایه عمومی دسترسی دارید. “>

Crowdfunding چگونه کار می کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، تامین مالی جمعی شامل درخواست از تعداد زیادی از افراد برای سرمایه گذاری در استارتاپ شما است. کارآفرینان از پلتفرم‌های تامین مالی جمعی یا میزبانی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند تا از دوستان، خانواده و غریبه‌هایی که در مورد ایده یا محصول شما هیجان زده هستند، پول بخواهند.

بگویید فردی می خواهد یک کافی شاپ در شهر خود باز کند. آنها برای اجاره، ماشین های قهوه ساز، کارمندان، تبلیغات و سایر هزینه ها به پول نیاز دارند. مالک مشتاق روی یک پلتفرم تامین مالی جمعی می‌رود، ویدیویی را ضبط می‌کند که اهدافش را توضیح می‌دهد و کمپین را راه‌اندازی می‌کند.

او آن را در فیس بوک و توییتر به اشتراک می گذارد و نزدیک به 1000 دلار از دوستان و خانواده خود دریافت می کند. یک گروه محلی آن را برمی‌دارد و ساکنان بیشتری برای دریافت یک کافه جدید در شهر کمک مالی می‌کنند. در نهایت، او به هدف خود می رسد و از بودجه برای راه اندازی کافه خود استفاده می کند.

اگر نه همه، اکثر کمپین های تامین مالی جمعی از این ساختار پیروی می کنند. برای بهینه‌سازی کمپین سرمایه‌گذاری جمعی استارت‌آپ، نوعی را انتخاب کنید که با اهداف، مخاطبان و ایده کسب‌وکار شما همسو باشد.

انواع تامین مالی جمعی

در همه کمپین‌های تامین مالی جمعی، برای رسیدن به یک هدف مالی خاص، از اهداکنندگان پول دریافت خواهید کرد. اما نوع سرمایه‌گذاری جمعی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بر میزان بدهی شما به اهداکنندگان و هزینه‌های کمپین تأثیر بگذارد.

به‌عنوان مثال، ارائه پاداش در ازای وجوه منجر به هزینه‌های حاشیه‌ای برای هر اهدا می‌شود.

اهدا

نمونه کافی شاپ بالا از تامین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی برای جمع آوری پول استفاده کرد. شما یک کمپین ایجاد می کنید و از مردم می خواهید کمک مالی کنند. اگر به اهداف خود برسید، به آنها چیزی مدیون نیستید، و مردم بدون انتظار چیزی به آنها می دهند.

پاداش

برای تشویق کمک‌های مالی، می‌توانید یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر پاداش ایجاد کنید. در این سناریو، کمک‌کنندگان مالی استارت‌آپ شما را تامین می‌کنند، زیرا برای آنها سودمند است. بسیاری از استارت‌آپ‌ها به اهداکنندگان پیشنهاد می‌دهند که برای اولین بار محصولی را دریافت کنند یا خدمات آزمایشی رایگان خود را ارائه دهند.

برای بهینه‌سازی پاداش‌هایی که اهدا می‌کنید، می‌توانید بسته به اندازه کمک مالی، ردیف‌هایی ایجاد کنید. برای مثال، شخصی که 500 دلار کمک می‌کند، می‌تواند مجموعه‌ای از محصولات رایگان دریافت کند، در حالی که شخصی که 25 دلار می‌دهد، در رسانه‌های اجتماعی یک فریاد دریافت می‌کند.

صاحب سهام

اگرچه سایر اشکال سرمایه‌گذاری جمعی از کاهش مالکیت سهامداران جلوگیری می‌کند، می‌توانید یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر سهام را اجرا کنید. مردم به جای انتظار پاداش ملموس و یکباره، برای دریافت مالکیت در راه اندازی شما کمک مالی می کنند.

واگذاری مالکیت به گروهی از سرمایه‌گذاران، شبکه شما را نیز گسترش می‌دهد، زیرا این اهداکنندگان سهم بیشتری در موفقیت کسب‌وکار شما خواهند داشت.

بدهی

به‌جای دریافت کمک‌های مالی، تأمین مالی جمعی مبتنی بر بدهی به معنای دریافت وام از گروهی از افراد است. مانند بسیاری از وام ها، شما باید آنها را به اضافه بهره بازپرداخت کنید. اما انعطاف‌پذیری سرمایه‌گذاری جمعی به این معنی است که می‌توانید سرمایه را سریع‌تر از دریافت وام تجاری از یک بانک.

سکوهای تامین مالی جمعی

می‌توانید یک کمپین تأمین مالی جمعی را در وب‌سایت خود میزبانی کنید و 100٪ پولی را که دریافت می‌کنید حفظ کنید. اما بیشتر آنها ترجیح می دهند از طریق پلتفرم های تامین مالی جمعی سرمایه خود را افزایش دهند. به این ترتیب، می‌توانید در زمان راه‌اندازی صرفه‌جویی کنید و ایده خود را فوراً در معرض دید مخاطبان زیادی قرار دهید.

برخی از پلتفرم‌های محبوب تامین مالی جمعی عبارتند از:

  • Kickstarter: متخصص در تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش برای سرمایه گذاری های خلاقانه، از جمله هنر، غذا، موسیقی و موارد دیگر.
  • Indiegogo: نوآوری‌ها در طراحی و فناوری را برآورده می‌کند ، با کمپین‌های مبتنی بر کمک‌های مالی و کمپین‌های مبتنی بر پاداش در دسترس است.
  • SeedInvest: تأمین مالی جمعی مبتنی بر سهام را برای گروه منتخبی از استارت‌آپ‌ها ارائه می‌کند.
  • حلقه تأمین مالی: کسب‌وکارها را با سازمان‌ها مطابقت می‌دهد سرمایه گذاران برای کمپین های مبتنی بر بدهی.
  • Wefunder: متخصص در تأمین مالی جمعی مبتنی بر سهام برای استارت‌آپ‌ها.
  • قابل تامین مالی: به مشاغل کوچک در همه صنایع خدمات ارائه می دهد.

کاوش rel=”noopener” target=”_blank’s و کمپین های مختلف_

%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

_

%DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%20%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%20به طور متوسط ​​11 روز طول می‌کشد با یکدیگر. میراندا فهرستی گام به گام را تنظیم کرد که شرکت او از آن برای جمع آوری بیش از 530 هزار دلار استفاده کرد.

1) قوانین و مقررات را بررسی کنید

پلتفرم‌های تامین مالی جمعی معمولاً قوانین و مقررات خاصی دارند. برای مثال، Kickstarter تصاویر گمراه‌کننده و ویدئوهای نمونه اولیه تغییر داده شده دیجیتالی را ممنوع می‌کند. SEC همچنین مقرراتی دارد، مانند سقف 5 میلیون دلاری که از سرمایه گذاری جمعی جمع آوری می شود.

برای درک کردن، با مقررات رسمی ارائه شده توسط SEC مشورت کنید. محدودیت های مربوط به تامین مالی جمعی.

2) یک ویدیوی جذاب و آموزنده ایجاد کنید

کمپین‌های تامین مالی جمعی با ویدیوها بیش از دو برابر افزایش می‌دهند کمپین های بدون ویدئو افزایش می یابد. ویدیوها باید شامل چهار عنصر اصلی باشند: مشکل، راه حل شما، رشد شما و اندازه بازار.

با ایجاد یک فیلمنامه با در نظر گرفتن مخاطب خود شروع کنید. به عنوان مثال، اگر محصول شما دارای بخش های فنی و پیچیده زیادی است، آن را ساده کنید. استارتاپ خود را به عباراتی تقسیم کنید که هر اهداکننده بالقوه می تواند آن را درک کند.

پس از نهایی کردن اسکریپت، یک فیلمبردار قوی برای ایجاد یک ویدیوی جذاب استخدام کنید. از استفاده از دوربین لپ‌تاپ خودداری کنید، زیرا می‌تواند ویدیو را صیقلی‌نشده جلوه دهد.

3) با انجمن خود ارتباط برقرار کنید

اگر کاربرانی دارید که در یک لیست ایمیل مشترک شده‌اند یا دنبال‌کنندگانی در رسانه‌های اجتماعی دارید، آنها را در مورد اهداف خود برای سرمایه‌گذاری جمعی و آنچه به عنوان پاداش ارائه می‌دهید (مانند محصول، سهام و غیره) به آنها اطلاع دهید.

قبل از اینکه کمپین خود را راه اندازی کنید، از دنبال کنندگان خود بازخورد بخواهید، مانند آنچه می خواهند پس از سرمایه گذاری در کسب و کار شما دریافت کنند.

میراندا یک رویکرد شخصی برای ارتباط را توصیه می کند. اهداکنندگان بالقوه می‌توانند تماس‌های انفرادی با او برای سؤالات یا نگرانی‌ها رزرو کنند، و باعث می‌شود در تأمین مالی سرمایه‌گذاری او احساس راحتی بیشتری کنند.

هنگام گپ زدن با اهداکنندگان بالقوه، در مورد چشم انداز استارتاپ خود صحبت کنید، اما در واقعیت ثابت بمانید. میراندا می‌گوید: «۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند، بنابراین، اگر [اهداکنندگان] سرمایه گذاری کنند، احتمالاً پول خود را از دست خواهند داد. آنها فقط در صورتی باید سرمایه گذاری کنند که واقعاً به شرکت اعتقاد داشته باشند.”

به‌جای اینکه به آنها بگویید استارت‌آپ شما رونق می‌گیرد و پیشرفت می‌کند، با سرمایه‌گذاری آنها را از خطرات آگاه کنید.

4) یک پلتفرم را شناسایی کنید

در حالی که می‌توانید به تنهایی یک کمپین تأمین مالی جمعی را میزبانی کنید، استفاده از یک پلتفرم شخص ثالث دارای مزایای بی‌شماری است. این پلتفرم‌ها در حال حاضر دارای ترافیکی هستند که از طریق سایت در جریان است و کاربران می‌توانند موضوعاتی را که به آن علاقه دارند، کشف کنند.

5) کمپین را راه اندازی کنید

پس از اینکه روی کپی، ویدیو و مخاطبان خود تصمیم گرفتید، کمپین را راه‌اندازی کرده و به اشتراک بگذارید. آن را به رسانه های اجتماعی ارسال کنید. به دوستان و خانواده خود بگویید. لیست مشترکین خود را ایمیل کنید. هرچه بتوانید کمپین خود را برای افراد بیشتری تبلیغ کنید، احتمال اینکه به هدف کمک مالی خود برسد بیشتر می شود.

نمونه های کمپین های تامین مالی جمعی

Oculus Rift

استارت‌آپ هدگیر VR قبل از خریداری شدن توسط متا، شروع ساده خود را در Kickstarter داشت. ابتدا، یکی از اولین حامیان اصلی Oculus، توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی، جان کارمک، در کنفرانسی در سال 2012، پوشش سر این شرکت را فاش کرد که سر و صدایی آنلاین ایجاد کرد.

برای سوار شدن بر این موج شور و شوق، آنها راه اندازی یک کمپین تامین مالی جمعی با هدف 250 هزار دلار. آنها یک کمپین مبتنی بر پاداش را اجرا کردند و جوایز مختلفی از تی‌شرت‌ها تا بازدید از دفتر مرکزی خود را ارائه کردند – و در عرض چند روز بیش از 2.5 میلیون دلار به دست آورد.

Oculus هدف خود را شکست زیرا محصولش ویروسی شد. گیمرها برای کمک به آینده هیجان زده بودند و Oculus خود را به عنوان نسل بعدی بازی به بازار عرضه کرد. اگر استارت‌آپ شما به مخاطب خاصی پاسخ می‌دهد، حتماً پیام را به آنها برسانید.

Glowforge

در سال 2015، شرکت چاپ لیزری سه بعدی یک کمپین سرمایه گذاری جمعی پیش فروش ایجاد کرد که به این معنی بود که اهداکنندگان محصولی را دریافت می کنند که سرمایه گذاری به اندازه کافی پول جمع آوری کند. Glowforge تصمیم گرفت این کمپین را در وب سایت خود میزبانی کند و در کمتر از 30 روز رکورد 27.9 میلیون دلاری را جمع آوری کرد.

بنیان‌گذاران موفقیت فوق‌العاده خود را به آنها نسبت می‌دهند ویدئویی که صدها ساعت طول کشید تا آنها را ایجاد کنند.

بنیان‌گذاران برای بهینه‌سازی ویدیوی خود، اسکریپت خود را تغییر دادند و آن را در مقابل چندین مخاطب آزمایش کردند تا مطمئن شوند که منطقی است و با اهداکنندگان بالقوه طنین‌انداز می‌شود. آنها در نهایت دوازده نسخه را قبل از انتخاب بهترین اجراکننده امتحان کردند.

ویدیویی که بیش از 5.8 میلیون بازدید در YouTube دارد، ویژگی‌های کاربردهای متعدد پرینترهای سه بعدی آنها – از ساختن هنر تا حکاکی طرح در شکلات. این نشان می دهد که چگونه افراد روزمره می توانند از چاپگرهای خود برای کار روی پروژه های مختلف استفاده کنند.

در عرض شش ثانیه، Glowforge به نحوه استفاده شخصی از دستگاه و قابلیت‌های آن می‌پردازد. کارآفرینانی که به دنبال سرمایه‌گذاری جمعی هستند، باید از راهبرد Glowforge پیروی کنند و در مورد آنچه که محصول یا خدمات آنها را مفید و نوآور می‌کند، پیشرفت کنند.

Beeline

Beeline نرم افزار ناوبری را برای دوچرخه و موتور سیکلت ایجاد می کند. در سال 2015، پس از انتشار یک سیستم نقشه برداری جدید، Beeline یک کمپین سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر سهام را در Seedrs راه اندازی کرد. شرکت 800 هزار پوند سرمایه را هدف قرار داد، اما در نهایت بیش از 1 میلیون پوند جمع آوری کرد.

این استارت آپ از 512 سرمایه گذار در ازای 11.24 درصد حقوق صاحبان سهام پول دریافت کرد. از آنجایی که این اهداکنندگان در شرکت سهامی دارند، Beeline گروه بزرگی از حامیان را به دست آورد که می‌خواهند شاهد رشد آن باشند.

گربه های انفجاری

Exploding Kittens، یک بازی با ورق عجیب و غریب که در فضای مجازی منتشر شد، در سال 2015 یک کمپین تامین مالی جمعی در Kickstarter با هدف متوسط ​​10 هزار دلار راه اندازی کرد. اما دریچه های سیل باز شد و آنها تنها در هشت دقیقه به هدف خود رسیدند.

کمک‌های مالی همچنان سرازیر می‌شد. در پایان کمپین، Exploding Kittens + 8.7 میلیون دلار جمع‌آوری کرد که بالاترین مبلغی است که تاکنون در Kickstarter دیده شده است.

مشابه Oculus Rift، Exploding Kittens برای جمع آوری پول به ویروسی بودن آن متکی بود. اما دسترسی به آن به عنوان یک بازی کارتی باعث جذابیت آن برای مخاطبان بسیار بیشتری شد، که می‌توانستند تنها با اهدای 20 دلار دست به کار شوند.

اگر محصول شما ارزان است، ارائه آن در ازای یک کمک مالی متوسط ​​می‌تواند به رشد کمپین شما کمک کند و کمک‌کنندگان کوچکی را جذب کند.

Subscribe to The Hustle Newsletter

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

بازخورد دادن

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا